söndag 20 april 2008

Spöken/andar/övernaturligt


Ni som känner mig vet att jag är mycket fashinerad av det övernaturliga och lätt har kontakt med det samma och besök lite då och då.(även om vissa, som min mor alltid kommer vara tvivlare)

Josefin märker också av detta. Hon har kommit till mig vättskrämd för att hon inte vill leka med flickan i sitt rum, eller att jag ska tabort personen som står utanför hennes fönster.(Vi bor på tredje våningen)

Nu har det varit lungt här ganska länge tills för några dagar sedan..
Jag hade precis lagt mig i sängen med min bok när jag hör att Josefins dörr öppnas och tassade steg hörs över parkettgolvet i hallen.

Men ingen Jossa kommer. Jag sätter mig upp i sängen och ropar och tittar ut i hallen, ingen Josefin, hon ligger ju och sover.

Tassandet kommer nämare och obehaget kryper över kroppen. (Det finns andar som man inte alls får obehagliga känslor av)

Jag lägger mig ner i sängen och det gör ont att ligga för vartenda hårstrå på hela på kroppen står rakt ut, och jag ser en stor grå skugga flyta in i rummet.
Det är kallt och mitt hjärta bultar så det nog syns utanpå kroppen.
Efter några minuter morskar jag upp mig och säger så högt jag vågar
- Gå härifrån!! Jag vill inte ha er här. Gå!!

Efter ett tag släpper det och jag känner att det blir lungt i rummet.
Detta har dock hänt varenda dag sedan dess och jag undrar vad jag ska göra nu.

Det känns precis som den gången jag låg i sängen och hörde ett brak på andra sidan bokhyllorna. När jag vågade mig runt så hade lådan på golvet med kläder som stog där ramlat över på sidan.

Inget mysigt och den som känner till ett billigt med bra medium får gärna kontakta mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din svikare... ;)Lämna oss noggare så där!*skrattar* Måste få kommentera en sak som är löjlig jag vet men som stör mig ändock. F´låt i förväg. Lungt och stog stavas lugnt och stod!
slår mig själv i skallen med tangentbordet för jag är så petig.
Kram M

En häxa på Vift sa...

Till att börja med måste du lära dig att stänga av. Du har alldeles för öppna kanaler och då dras de till dig som flugor mot sockervadd.

Tror inte du behöver ett medium utan tror att du främst behöver lära dig att sålla när du har energi att ta emot kontaktsökandet och inte.

Vill du rensa så gör du lämpligast det då du är ensam hemma. Sätt dig ner där det brukar vara mest aktivitet, rensa huvudet från tankar och se till att du får anden "på tråden". När du känner att du fått kontakt så ber du henne (det känns som en hon, men jag kan ha fel) lugnt och stilla att det är dags att gå hem nu, ni bor där nu och vill vara ifred. Jag tycker det känns för löjligt att sitta och prata om att "gå till ljuset" även om det funkar för en del.
Så... hoppas det blir lugnare för er sen.
Kram

Cecilia sa...

Fy sjutton....ryser i hela kroppen...Hoppas att ni får det lugnt snart.
Kram!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Jag tycker jättemycket synd om dig. Man skall inte behöva vara rädd i sitt eget hem.
Prova det som En häxa på fift föreslog. Hoppas att det hjälper!

Stor kram C!

syster A sa...

Fy 17! Nu får dom/den(?) ge sig. Du har ju sagt till sååå många ggr.

Kramar i massor A