söndag 27 april 2008

Lite smått och gott!


Igår var jag till frissan och blev ruinerad. Jag hade ingen aning om hur mycket de höjt priserna sedan sist jag var där och man tycker att de ska informera om att de tar en "helgprocent" också som gjorde det några hundra dyrare med..

Jaja, jag blev nöjd iallafall, får försöka se det som en investering i mig själv eller något sånt.

Hade efter lunch världens mys med bästis A och lilla David. Vi åkte och shoppade blommor på Coop, diverse på Rusta och kollade in kläder på Lindexoch Kappahl.
David var som en liten ängel och bara Herr Charm!

Jag blev även bjuden på middag på Terrassen, tackar och niger!! :) Vid Terrassen finns dess underbara Magnoliaträd.

I fredags fick jag mina journalkopior som jag hade beställt. Det var endometrios upp och ner i 24 sidor.
Det var intressant läsning men samtidigt lite deprimerande. Varför ska just jag ha den här skiten som aldrig kommer att försvinna? Mår bättre efter operationen men smärtorna har redan börjat smyga sig tillbaka. Jag har vaknat tre mornar på raken nu med ett underliv som känns som ett megastort invärtes blåmärke.

Kul var iallfalla att läsa att min gyn beskrev mig som "rundnätt", haha! Tyckte det lät så sött! Istället för småfet eller något liknande.

5 kommentarer:

syster A sa...

Middagen var ju på Åkanten ju!!! Tack själv för supermys. Dade-boy är liiite kär i dig då ´rå :).

Kram A

En häxa på Vift sa...

Usch då, tyckte ju du kunde fått vara helt smärtfri lite längre än såhär ialla fall.
Själv väntar jag med spänning nu på att få se hur mycket endo de hittar när de kollar runt....
Men för min del blir det ju tack och lov ganska permanent åtgärdat, svårt för livmoderslemhinna att sprida sig när det inte längre finns nån livmoder typ.....

Och så väntar man på det där fotot på nya frisyren som du lovade i bloggen för några dagar sen. ;)

Kramis
Nettan

Cecilia sa...

Men stackare då...kunde du inte få vara smärtfri nu när du gått igenom en operation.
Bamsekram från mig!

Anonym sa...

HEJ CISSI!!!HITTAR INTE DITT TELNRI TELEFONKATALOGEN MEN DU E VÄLKOMMEN TILL SUNNERSTA KYRKA DEN 2 MAJ KL 11.JAG TROR DU VET VAD DET HANDLAR OM .KRAM JANNIKA

Anders sa...

När magnoliorna blommar får folk kalla en vad som helst, för man är ändå alltid vacker (fast du är ju vacker 24/7/365).