tisdag 29 april 2008

Idag är jag farlig! Varning för tå tramp!!!


Känner att jag är på hugget hela tiden och att minsta kommentar eller gnäll från en kollega kan knuffa mig över kanten för vad som är ok..

Svart i sinnet och vad beror detta på då?
Jo- Endofuckiosen!!!!
Back with an vengeance!! Uppretad som sjutton!!
Tänker på alla dumma saker folk gör istället för att fokusera på det possitiva. Folk som går hemma på socialbidrag som är helt kapabla till att jobba, folk som bara är lata och utnyttjar systemet. Jag går till jobbet med en mage som känns som om den ska sprängas. Iof ska jag inte ha några pluspoäng för det men jag anstränger mig iallafall.

Jag stavar fel ibland men jag har ett jobb trots att jag inte mår bra alla gånger och jag bidrar till samhället istället för att vara en last!


12 kommentarer:

syster A sa...

Håller fullkomligt med dig!!! Och dumma jävla endoskiten, same same här.

Vi ska iaf få toppenmys imorrn. Har köpt jorgubbar som ska dopaps i choklad :).

Kram bästa kämpande bästisen. Skit nu i latmaskar som utnyttjar systemet.

Anonym sa...

FY F.N vad skönt att bara skriva av sig allt man tycker och tänker det bästa som finns!!!!!!!!!!!!!!!!
Du är en riktig Kämpe tjejen =)
Vad är ett litet stavfel i världens bästa blogg ??????
Puss och Kram från Maraya

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Go Cissi! Håller med dig till 100%.
Det är förjävligt på ren svenska att både du och Dea skall ha så ont. Blir så ledsen för eran skull. Ring mig under dagen om du vill prata.

Och vad spelar det för jävla roll om du stavar fel ibland? *morr*.

Kram C som tycker att du är en KÄMPE som jobbar på trots smärtor.

Anders sa...

Du är bäst, Cecilia. Och unna dig en hatardag. Spy och skäll på allt idag, tids nog måste du vara sådär fin och förstående. Du vet var jag finns om du behöver en lyssnare. Kram.

D-Vox sa...

Attans endo! Massor med styrkekramar kommer här! Stava fel är en världslig sak... ;)

Anonym sa...

hej cissi ,tråkigt att läsa att magen inte vill som du vill!!!men hoppas du får en trevlig valborg!!kram jannika ,moa o jakob

En häxa på Vift sa...

Ja, du har mina fulla sympatier men det vet du ju redan. Jädra endo-skit!!! Det är rader jag kan skriva under på. *morrar lite åt dig också*
Mig har den hållit vaken nu i tre nätter därför att det infekterat det där j*^*a bäckenet så man inte kan ligga på nåt sätt utan värk.
Blääää....
Ska vi sparka EndoFuckiosen på smalbenen???? Med gemensamma krafter kanske vi kan jaga den på flykten...

Kram
Nettan

Anonym sa...

Vill börja med att be om ursäkt för stavningskontrollen. Det var klumpigt gjort. Visste inte att du skulle ta så illa vid dig. Förlåt! I övrigt ber jag dig ta reda på fakta innan du kläcker ur dig så fullständigt korkade saker. Visste inte att du var läkare och kunde så lätt se om folk är arbetsföra el ej. Varför/om de har sosbidrag el/och a-kassa. Vissa har inte haft lika mkt tur här i livet. Har haft det jobbigt många år, du har ingen aning vad jag har gått/går igenom. Så snälla ta reda på vad du snackar om innan du öppnar munnen!!

Cecilia sa...

Anonyma M!

Det jag vet om panik och ångest så går det att avhjälpa med medicin och terapi.
Det var inte bara menat åt dig, men uppenbarligen har du tagit åt dig.

Anders sa...

Du anonym!

Om Cecilia hade satsat på en karriär som svensklärare eller korrekturläsare, så hade såna synpunkter kanske varit ok.
Nu är det bara kasst. Du vet inte om Cec har dyslexi eller svårt att lära, eller om hon helt enkelt bara tycker att innehållet är viktigast...

Och om detta med sjuk och sos, så säger Cecilia att hon har ont och retar sig på saker. I sak är det en stor och svår diskussion, men att varken människan eller samhället mår bra av gå och dra hemma är klart. Ja, egen erfarenhet här med.

Anonym sa...

Ja Cissi Jag tog illa vid mig men är ganska känslig för tillfället. Vi har alla våra dåliga dagar! Vill inte tjafsa...vill bara berätta att jag kämpar tappert med både medicin o terapi. Önskar dig en skön helg! MVH M

Jenny sa...

Hej! Endofuckiosen,det var helt rätt ord!! Fick reda på att jag har Endometros för snart två månader sedan. Det är verkligen jobbigt att ha så ont. Fick p-piller som jag ska äta och får väl hoppas på att det blir lite bättre om ett tag då jag ätit dom en längre tid. Men som det känns nu så är det då inte bättre. Knappt kunnat va uppe på hela dagen för det vart så ont. Vad ska man göra?!
Det där med jobb är inte nåt vidare att gå till med en ond och svullen mage:/ Fin blogg! /Jenny