onsdag 5 november 2008

Operation!

Idag var jag äntligen hos bästa gyn!
Han förstår mig så bra och han skulle upp och "charma tjejerna" så att jag får operation redan i mitten av november!! Han hade redan bett dem skynda på men skulle be dem skynda på mig ännu mer.

Han förberedde mig även på hur ont jag kommar att ha :(
De kommer att lägga epidural innan jag blir sövd och så kommer jag antaligen att få ha den i tre dagar. Om jag inte tar den sa han att jag kommer ha så ont att de får totalt droga ner mig.
Åhh så jag ser fram emot detta nu ;)

Men hellre 3-4 veckor av helvetiskt ont än resten av livet. :)

8 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Härligt!
Men du, jag hade ingen epidural och jag hade inte särskilt ont efteråt alls, så det behöver inte alls bli så.
Jag var uppe och kutade dagen därpå och tjatade mig hem två dagar efter operationen för jag var så uttråkad att jag höll på att gå åt.

Jättelycka till nu ialla fall!
Kram

Cecilia sa...

Tack gumman!

Det är nog för att de ska ju dels ta bort både äggledare och livmoder. Sen ska de gröpa omkring överallt och ta bort all endometrios de kan hitta, alla sammanvöxningar och all fibros tror jag de kallar det.
Så de kommer att gräva runt i hela underlivet på mig.

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej!

Men så bra att du äntligen vet att det snart blir av!

Det låter verkligen tufft, men förhoppningsvis kan de hjälpa dig med smärtlindring. Och så glömmer du inte bort att dina vänner finns här och kan hjälpa till med allt möjligt!

STOR stor kram från mig!

Anonym sa...

Men så BRA!! Det är nog bättre att du ställer dig in på att ha ont än att lyssna på solskenshistorier, det blir ju bara jobbigare då. HOPPAS du mår jättebra till jul.

Mys imorrn, vad sägs om lite Retsina?

KRAM A

Anonym sa...

Hej vännen!

Vad skönt att det blir av alldeles snart, även om det innebär smärta....Blir förhoppningsvis mkt bättre sen :)
Kram från Camilla

En häxa på Vift sa...

A: ja,fast jag menade det faktiskt inte som nån solskenshistoria, bara att det inte alls behöver göra så ont efteråt. Är man van vid att gå med smärtor dygnet runt mer eller mindre så kan det vara ganska befriande att helt plötsligt "bara" ha lite ont efter operationen.Det var SÅ jag menade, och inget annat.

Anonym sa...

En häxa på vift; jag menade inte så, hoppas du inte tog illa upp. Vill bara att hon skall vara beredd. Vi männsikor är ju trots allt väldigt olika, ingen regerar likt den andra. Verkligen toppenskönt för dig att det gick så bra. Vet tyvärr hur det är att ha dessa smärtor.

/A

m sa...

Cissi! Önskar dig verkligen lycka till! Kan inte föreställa mig hur du har det och kommer få det men önskar dig allt gott.
maria