måndag 1 september 2008

Jamensedärja!

Tillbaka på jobbet efter att ha träffat min läkare om hysterektomi.
Vi pratade mycket, han vill ju helst inte "skära i mig" som han uttryckte det och det finns ju ingen garanti för att jag blir bättre.
Det är mycket laborerande med hormoner, det kan göra stor skillnad med mg hit och dit.
Jag ska öka en av mina tabletter så blir mina låssas klimakteriebesvär kanske bättre och om en månad sätter han upp mig på listan för op.

Jag kom på för några veckor sedan att jag har hört och läst att endometrios kan finnas på de knäppaste ställena i kroppen.
Så jag frågade om mina knölar på halsen, som självklart fortfarande är kvar och min läkare tyckte att det är stor chans att även de är endometrios.
Det är ovanligt, men det händer ju då och då att de vandrar.
Det finns patienter som har haft endosystor i näsan, hjärnan, lungorna osv.
Så varför skulle inte jag ha på halsen? Haha!

Jag har ringt och sökt vårdcentralen idag så att jag får gå på mera provtagning/att de tar bort knölarna.

2 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej!

Så om du inte blir bättre/får lindrigare smärtor så sätter han upp dig på listan? Eller gör han det i vilket fall som helst? Tänk om dina knölar är endo....?

Hopaps du känner dig nöjd med dagens besök ändå, med tanke på att du laddat så och är så bestämd. Men inte kan det vara roligt som läkare att skära i ngn så ung....

Stro kram Caroline

syster A sa...

Stumpan! Vilket skit. NÄR ska du få må bra då. Förstår dr, men det är ju ditt liv och din smärta (på alla plan).

KRAMAR A