fredag 5 september 2008

Jag har blivit utmanad!


1.Vilken bok läste du senast?
* Har läst The nanny diaries och mina favoritbitar ur en annan serie, ni vet vilken..

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?

* Jag har läst ett kapitel i Twilight, och efter det ska jag läsa Becoming Jane Austen, längtar redan!

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

* Svårt, det är nog 50/50.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?

* Det beror på vilken bok det är och varför jag läser den. Är det en tjock underbar bok, hoppas jag att den ska räcka i all evighet, men är det en bok som jag måste hinna läsa klart för någonting och jag inte tycker så mycket om den, då kan jag räkna sidorna..

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?

* Allt ovan! Jag läser gärna alla böcker av favoritförfattare, annars får jag mycket tips på aff eller från kompisar.

6. När blir en bok för lång?

* Det blir den inte!
.
7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

* Svenska författare på svenska och engelskspråkiga och andra språk på engelska

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?

* Alltid harry Potter, men även Kärlek och Stålull av Lisbeth Pipping.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

* Absolut, det finns för många bra böcker för att slösa tid på dåliga :D

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
- Romaner och thrillers.

Nu ska jag utmana vidare och jag väljer Andrea och Caroline, mina två bokmalande bästisar!!

2 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Härligt att läsa en annans bokmals bokval. :)
Kram Nettan

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Antar utmaningen! svar komemr såsmåningom!