måndag 1 september 2008

Blä och lite klag

Känner att jag håller på att bli ledsen.
Det är så mycket skit och konstigt med min kropp hela tiden att jag inte orkar mer.
Jag vill inte känna mig som en 80åring.
Jag ler och skrattar och tycker allt är ok ändå, men till slut så hinner saker och ting och tankar ikapp mig och jag känner hur jag bara säckar ihop internt.
Jag orkar inte med psykiskt.

Nu ska jag strax cykla iväg och hämta bästa buset på skolan och hoppas att hon både är någorlunda trött och kan få upp mitt humör lite med.
Det är väll inga krav på en sexåring..

2 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Bästaste bästaste vännen. Du har för höga krav på dig själv att vara glad och allert utåt. Du skall inte behöva anstränga dig, man får ha dåliga dagar, man behöver inte kämps på. Jag tycker att du skall prata med din läkare eller husläkare om hur du mår. Du kanske behöver gå och prata med någon. Någon utomstående. Den hjälpne kan du få från husläkaren. Det är viktigt att du skall må bra, du har haft det så tufft länge nu med allt skit.

Och så ringer du och pratar med dina vänner!

Stor stor kram C

En häxa på Vift sa...

Vet du.. det är pest att ha ont jämt, jag vet. Men man får gnälla, det är faktiskt okej. Man kan inte vara superkvinnan hur mycket man än försöker, det finns ju alltid en gräns för hur mycket man orkar med och man måste våga säga stopp ibland.
Kramar i massor kommer här, förhoppningsvis piggar de upp lite ialla fall. :)