tisdag 2 september 2008

Jag ska skriva en


motion till årsmötet om att förbjuda rökning på balkongerna.
Jag har två grannar i mitt hus som röker, en på var sida.
En av dem röker nära mitt vardagsrumsfönster som jag gillar att ha öppet för friska luften.
Vill även sova med fönsteret öppet för då sover jag som bäst.
Men det är väldigt svårt då jag får in hur mycket röklukt som helst 10-15 ggr per kväll. Jag vaknar ofta vid 23 av att min förpestande granne röker.

De får röka innomhus om de vill, så får deras lägenhet bli lika äcklig som deras lungor!!
Eller skaffa en klassisk rökruta borta vid sophuset eller parkeringen där det inte är några hus i närheten.
Jag vill inte ha passiv rökning till mig eller till Josefin.

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Helt rätt, jag är också "allergisk" mot rökning i min närhet. Urk!
Hoppas du får igenom ditt förslag.
Kram!

Katrin sa...

Det var faktiskt anledningen till att vi flyttade från Kista. Vi lyckades aldrig lista ut vilken granne som rökte, men vi kunde inte ha något fönster öppet tillslut.
Tyvärr är det svårt att förbjuda, men du ska absolut skriva en motion! Man måste göra sin röst hörd, och förslaget med rökruta är inte så dumt..

Ofta är ju kolgrillning förbjuden pga lukt. Jag luktar ju hellre på matos än på cigarettrök!!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Go girl! Vidrigt med röklukt........

Det är tråkigt att några få med den livsstil de har kunna förpesta för så många andra. Det borde behövas en lag om rökförbud på balkonger, men det är nog tyvärr svårt.

Anonym sa...

Ja du borde ju veta hur det var själv! Lr minns jag fel... rökte inte du själv en gång i tiden?

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Men du anonyma! suck suck. varför anonym?

"Alla" har väl ngn gång när de varit unga och dumma provat att röka, mer eller mindre.

Lägg ner!

Anonym sa...

Låter bra tycker jag! Är ju själv en förpestare och har försökt sluta ett par ggr. Svårt. Så mer regler och etc gör det svårare för mig att röka, men kanske lättare att sluta!

(Kära anonym: säger som C lägg ner. Sköt dig själv och skit i andra!)

Tack för hjälpen =)