måndag 14 juli 2008

Idag ska jag till gyn


Jag ska prata med honom om hysterektomi. Vad det finns för negativa saker med det för hos mig finns det bara possitiva saker med det.

Han har sagt förut att tänk om jag vill ha barn sedan, jag är ung.

Men jag kan inte gå och må såhär medans jag väntar på att eventuellt träffa en kille som jag ska lära känna och som jag eventuellt vill ha barn med. Det kan ta hur många år som helst och jag vill kunna leva nu när Josefin är liten. Inte när jag blivit gammal och skruttig och inte orkar något iallafall.

Jag vet att det innebär massa mediciner och hormoner men det kan inte vara så mycket mer än vad jag proppar i mig nu med hormonspruta var tredje vecka och alla värktabletter och andra tabletter som förhindrar urkalkning av mitt skelett osv.


Håll tummarna för mig idag klockan 14!

1 kommentar:

syster A sa...

Gumman!Jag är med dig i tanken. Förstår hur du tänker, det är ju NU du ska leva, inte vänta på ngt som du inte vet när det kommer. Eter dessa år av smärtor och tankar hoppas jag du får bra stöd av dr i dag. Behöver du sprutor i framtiden ställer så klart syster A upp :).

KRAMAR bästis, aj lav jo