måndag 21 juli 2008

Ett år sedan i natt!


När jag och några hundra andra stod och köade för att få köpa sista Harry Potter boken.

Igår var jag på HP möte under the whomping willow i stadsparken och pratade och planerade.

Efter mötet gick vi alla tillsammans till Uppsala English Bookshop och hade en nostalgistund.

Jag minns den bitterljuva känslan när jag susade hem på cykeln mitt i natten med guldklimps boken i cykelkorgen och jag har fortfarande kvar en av mina redbull burkar som jag hällde i mig för att orka läsa klockan 02.

Ett dygn senare hade jag läst klart och gråtit så jag hulkat och skrattat så jag nästan kissade på mig!
Nu måste jag snart läsa dem igen, iallafall favoritbitarna :)

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

Ujj!
Då vill man verkligen ha bok om man är ute mitt i natten för att köpa den! :)
Jag har faktiskt aldrig läst HP. Men barnen har alla böckerna så det är möjligt om jag får slut på läsning hemma att jag benar mig igenom de böckerna nån gång.
Hur som, nostalgi-trippar kan göra under för själen ibland.
Kramis