torsdag 15 maj 2008

Skola

Igår var jag på föräldramöte på den skolan där Josefin kommer att gå from i höst.
Det är en jättebra skola med en bra rektor-MEN!(Tony Irwing igen) Josefin har blivit placerad i montessoriklass! Det har vi inte ansökt om. När jag påpekade detta sa de att de sätter några barn där iallafall som de tycker kan passa. (Läs; vi måste pytsa ut några av barnen så att grupperna blir jämnstora).
Men de känner ju inte min dotter, har aldrig träffat henne eller pratat med hennes nuvarande fröknar.
Tycker det var lite tråkigt, som om de gick över huvudet på oss föräldrar.

Jag är inte så förtjust i montessori, de kan vara bra för vissa barn men inte för mitt. Jag tycker inte att det är något för framtiden eller att det förbereder barnen på hur det verkliga livet är sedan som vuxna.
Har ringt rektorn idag och pratat in ett meddelande om att vi inte vill ha den platsen, vi vill ha "vanlig" skola. Så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du säger ifrån, tycker det är hemskt att gå över huvudet på föräldrar och barn på detta vis.

Kram A

Anders sa...

Så sjukt oproffsigt. Man tar sig för pannan.