måndag 19 maj 2008

Det räcker med att titta på


den här bilden av Colin Firth som Mr Darcy för att jag ska sitta med ett fånleende på läpparna.

Just nu läser jag andra boken i en triologi om Mr Darcy, det är Pride and Prejudice sett från hans sida. Underbart utdraget och välskrivet.

Jag är och kommer alltid att vara en stor romantiker, min dröm är att verkligen hitta en man som de var förr i tiden, minus att mannen var mannen i huset då ;)
Jag vet inte om jag tror på att såna män bara finns på film eller i böcker. Men finns de så är de upptagna eller tycker om andra pojkar, haha!
Igår såg jag och Josefin en bit av hennes (och min) älsklingsfilm, Hairspray.
Eller Hååårschprej som lillbuset säger. Jag berättar vad filmen handlar om för henne, flickan Tracy som är för tjock för att få vara med i sitt favorit tv-program och om de svarta och vita och klyftorna som var på väg att luckras upp. Jag har berättat för henne om hur det var på den tiden, att allt var segregerat. Josefin håller med om att det var jättedumt och tycker att det är bra att det inte är så nu.
Så avslutar hon vårt samtal med
- Fast jag tycker inte att jag är vit mamma, jag är lite gul-beige sådär! :)
Min älskling!!






2 kommentarer:

Cecilia sa...

Underbar kommentar :)
Men Cecilia, du kan ju inte bara säga a utan måste också säga b angående ditt lilla inlägg på Facebook här om dagen i vår milslånga tråd :)
Kram!

Anonym sa...

Hahahahahahahahaha!!!


Kram A