tisdag 20 maj 2008

Donation!


Igår tittade jag på Extreme home makeover. Det handlade om en familj där sonen blivit påkörd och dog. Han var donator och hade räddat 5 liv med sin kropp, hjärta, njurar, lever.
Jag satt och tokbölade hela programmet, familjen var så underbar, det var så sorgligt men ändå var familjen glada och fick träffa flickan som fått hjärtat.


Jag har skrivit om det förut på min gamla blogg men vill ta upp det igen. Det är så viktigt att alla går in på donationsregistret och fyller i varesig ni vill donera eller inte.

Jag är med, Josefin är med och vi ska donera om något händer någon av oss. Det är inte alltid trevligt att behöva tänka på sådant men det är viktigt-livsviktigt!
Min älskade lilla pappa har en donerad njure och jag skulle ge honom båda mina om han behöver dem en dag.
Jag hoppas att många av er vill donera, tänk att man kan rädda så många liv med sitt eget!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är självklart med och jag lämnar dessutom blod, en annan sak jag tycker är viktig. Bra att du tar upp det!

En häxa på Vift sa...

jag gick med redan -95 så för mig är det självklart att man ska donera. Har jag ingen nytta av organen själv och nån annan kan få chansen att fortsätta leva så tycker jag det inte är nåt att snacka om.