torsdag 29 maj 2008

Jag blir så arg!


Igår tittade jag lite på "Unga mödrar" som går på kanal5. Det är en serie där man får följa några danska unga mammor som alla verkar ha så många problem så jag redan tycker synd om deras barn.

I gårdagens program fick man träffa ett par som hade någon slags bondgård. Det enda den gravida tjejen gjorde var att sitta i soffan, dricka coca cola leka med kattungarna som om de var leksaker och röka.

- Jag kan inte sluta röka, då skulle jag bli tokig! säger hon och tar ett bloss till.

Såna människor ska inte ha barn. Kan man inte tänka sig att göra det bästa för sitt barn ska man inte bli mamma och pappa. Har man ett liv i magen ska man inte röka.

Så jävla enkelt är det!

Planerar man att bli gravid, då slutar man röka innan man blir det! Är man inte villig att göra det så är man inte beredd att ha hand om ett barn.

När jag åkte in till förlossningen stod det en blivande mamma med magen i vädret utanför ingången i ett såntdär fint sjukhuslinne och bolmade. Jag ville ge henne en stor smäll!
Det är mina starka åsikter, take it or leave it!

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Bra Cecilia! Håller helt med dig. Kan man inte ens vara utan sina cigaretter när man har ett barn i magen så är man illa ute...
Kram på dig!

Anders sa...

Missbrukare gör sig til offer och/eller martyrer. Man KAN sluta röka med eller utan hjälp, så enkelt är det faktiskt. Och ingen blir hjälp av att man jamsar med och slätar över.

Anonym sa...

Oj oj oj....på krigstigen *s*! Såg oxå det programmet, fattade inte först om han var gravid eller bara jättetjock. Stackars barn....

Kram A

Anonym sa...

se till dina egna problem innnan du kommenterar andras... vem är du som kan säga nåt sånt! Usch vad fördömmande du verkar va.

Anonym sa...

Wake up and smell the coffee. Det är en blogg. Man skriver vad man känner...

Cecilia sa...

Till anonym, det är min blogg och jag skriver precis vad jag vill. Passar det inte så kan du läsa någon annans blogg istället.

Du är feg som är anonym!