söndag 19 oktober 2008

På Jossans egen begäran..


Vill hon berätta sagor som jag ska diktera in på min blogg.

Josefins sagor:

Det var en gång en tjej som skulle gå ut på stan. Hon skulle gå på smartköpsaffär och köpa nya kläder. När hon frågade den som stod vid kassan, så såg hon att han som stod vid kassan var lite ledsen och han sålde böcker i kassan på biblioteket på smartköp.
- Jag ska hjälpa dig att ta tillbaka dina böcker. Bara om det inte är ngn tjuv eller
en skruk. Jag undrar om det finns en tjuv här inne på smartköp.
SÅ smög hon sig inne på lagret men då hörde hon massa pojkskratt och det var tjuvröster hon hörde.
Hon gick in och hörde tjuvar men då ringde hon polisen och tog tillbaka alla böcker.
Sen sa hon:

-Just ja, jag skulle ju gå på festen, hur kunde jag glömma det!
Och så glömde jag köpa alla kakgrejer jag skulle baka pizza med. Oj vad mycket jag har att göra hur ska jag hinna med allt. Det var ju maskerad jag skulle ha. Så köpte hon vampyrkläder och hade festen!
-------------------------------------------------------------

Det var en gång en pojke som var ute i skogen. En dag så såg han en gruva där inne. Då såg han väldigt många röda diamanter,och sen gick han in i en grotta och han trodde det var glänsaden diamanter men det var glänsande tomater.
- Vad konstigt, det växer väll inte tomater i gruvor? Så kom han att tänka på den sagan han hade hört om tomaterna som växte i grottan och sa jag undrar hur det gick till. Men det visade sig att det var levande bananer som han ramlade pladask ner.

Snipp snapp slut häslningar pojken Jasper.

1 kommentar:

Katrin sa...

Jag ser fram mot filmatiseringen av dessa sagor! :D

Underbart!!