torsdag 9 oktober 2008

Jag blir så frustrerad!

På två dagar har jag läst om hemska saker om homosexuella. En brittisk präst har skrivit på sin blogg att han tycker på fullt allvar att alla homosexuella ska märkas med en tatuering som det står "sodomist" på. Det är så att det inte går att greppa, så ofattbart knäppt och hatfullt är det.

Mormoner i USA har startat en telefonkedja och ringer runt till folk som ska rösta för att vigselrätten för homosexuella ska tas bort. Den har ju bara funnits ett kort kort tag. När ska folk lära sig att kärlek är bra, hat är dåligt. Slösa er energi på saker som behövs istället. Jag trodde Gud älskade alla, men tydligen inte i mormonernas ögon. Latter Day Saints, släng er i väggen!

Till sist är det en japansk fotomodell och stjärna som har tagot livet av sig. Han kom ut som homosexuell och trycket blev för stort. Han fick hot från alla håll och orkade inte längre.

ag undrar verkligen vart världen är på väg..

Jag är glad att en av bönderna i "Bonde möter fru" är gay. Så kanske några av alla puckon som finns kan se att en homosexuell kille är precis som vem som helst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja det e som jag sagt tidigare-synd att vissa människor ska vara så förbannat trångsynta!!!!min pappa som e präst som du vet tycker självklart att homosexuella ska få vigas o skaffa barn!!synd att inte fler människor inom kyrkan delar hans åsikt!!!som du sa tidigare i din blogg-man blir kär i en människa inte ett kön!!!!!!många kramar från jannika

En häxa på Vift sa...

människan är och har alltid varit rädd för det de inte förstår sig på. Jag har sagt det förr och säger det igen, dumhet finns det tyvärr inget botemedel mot. Däremot så får vi hoppas att ju mer upplyst samhället blir att toleransen ökar med det.
Det är förundransvärt att människan som är en av jordens mest intelligenta varelser gång på gång visar hur otroligt urbota dum människorasen är.

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Det är bedrövligt att läsa, höra och se hur inskränkta maänniksor är. I dagens unt (söndag) är det en debattartikel av ett pucko från kristdemokraterna. Både R och jag bara gapade när vi läste. Man blir mäörkrädd. Och arg. Den artikeln kommer att skapa många insändare, både för (tyvärr....) och emot.

Kram kram C

syster A sa...

Ja fy fasiken för trångsynthet. Det är människor det handlar om, varför ska vissa ha rätt till något men inte andra? Arg är förnamnet....

Kram A