söndag 24 augusti 2008

Skönt i själen!



Det känns så skönt i själen att återvinna!
Lägga plast, aluminium, glas, tidningar, och kartong där det ska vara.
Jag går med lätta steg från sophuset.

Det känns lika bra att handla närproducerade varor, eller ekologiskt om det finns.
Fast stegen känns ändå tunga när jag bär matpåsar, haha!

Jag vet att vissa tycker jag överdriver när jag duschar kort och tvättar bara fulla maskiner för miljöns skull, men det gör mig ingenting alls.
Det känns bara bra!

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

ja, varje bidrag om än så litet är ju ett steg åt rätt håll så du gör helt rätt i att känna dig bra. :)
Kramis

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Ja, visst känns det bra! att dra sitt strå om än litet ibland tycker jag hör till alla människors skyldighet!

Tvättar inte alla fulla maskiner jämt? trodde man liksom bara gjorde det av farten! Att duscha snabbt gör jag med, dock kanske av lite andra orsaker såsom små barn, plus att jag såklart tänker på miljön också!

Kram du miljövän!

Anonym sa...

tummen upp! Jag kämpar tappert med att få andra att reagera OCH agera! Det finns ju så mkt man kan göra i vardagen som betyder enormt! Skönt att höra att man ej är ensam!

gröna kramar Maria