torsdag 28 augusti 2008

Jag borde räkna!

En dag som denna innan hyran ska betalas hur många gånger jag sitter i växeln och säger "hyresavdelningen har telefontid mellan 8,30-12".
Tror det är uppåt 60 gånger på 1,5 timmar nu.. Det är konstigt att man inte tappar tålamodet.
Fina saker får man höra i telefonen med. En brutta som inte fick komma fram efter klockan 12, kallade mig för "hörrö du lilla gumman" på en riktigt överlägsen stockholmska.
Min kollega Maria blev kallad "jävla kossa" för samma sak.
En tredje kille blev skitförbannad på mig och sa "jag jobbar på rikskrim, tänk om vi skulle ha lika puckade öppettider".

Det är absolut mitt fel att öppettiderna är som de är, det vet ju alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj oj, rikskrim minsann....coooool kille. Åhhh vad jag är impad av dig som kan hålla dig proffsig, det är inte lätt.

Ses på plastpartaj lite senare!

Kram A

Cecilia sa...

Jobbar man i växel så är man skyldig till ALLT, det vet du väl?! ;)
Värsta växel jag suttit i var på Fortum, där fick man ibland lov att säga: "Nu lägger jag på, du är välkommen att ringa tillbaka när du lugnat ner dig", dom kunde vara riktigt vidriga.
Hoppas resten av dagen blir bättre
Kram!