tisdag 26 augusti 2008

Favorit filmer!



Tänkte lista mina favorit filmer men inser hur svårt det är då de är i så olika genrer och åldrar. Men det då tar några bra filmer istället, utan inbördes rangordning. Skriv gärna era favoriter i komentarerna här eller på era bloggar så kan jag få nya tips.

* Mamma Mia
* Singin' in the rain
* Shakespeare in love
* Harry Potter
* Solens rike
* Det stora blå
* Schindlers list
* The dark knight
* Dirty Dancing
* Brokeback mountain
* The shawshank redemption
* Misery
* Velvet Goldmine
* The Prestige
* Fanny & Alexander

Några av mina favoriter iallafall. Har ni inte sett någon av dem så gör det genast, ni har missat något!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Titanic är en favo :)

Cecilia sa...

Ja hur kunde jag glömma den? :D

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

SATC, dirty dancing, kramer vs kramer, livet är underbart, shakalen.... Kan INTE tänka nu, huvudet är fullt av points och annat från vv!!!!';)

En häxa på Vift sa...

Dirty Dancing är en all-time-favorite för min del. SATC är också en klart lysande stjärna på film-himlen. :)
Hmm.... ja, What happens in Vegas!!! Skitbra, skrattade nästan byxorna av mig. :)