onsdag 27 augusti 2008

Idag var en sån där morgon!

Uppsala är en farlig cykelstad! Det är bra att alla cyklar istället för att köra bil, men samtidigt finns det många många fler som kan cykla som idioter, och fler bilar och bussar som kan irritera sig på cyklisterna.
Jag har märkt hur jag spänner mig när jag cyklar, allra helst när jag har Jossan med mig.

Jag har inte roadrage, jag har bikerage!!

Det är svårt att försöka ta hänsyn när ingen annan gör det och jag har fått börja ta små omvägar med mindre trafik för att inte hoppa av cykeln och börja slå på någon.
Mamma hjärtat sitter i halsgropen hela tiden och jag har sparkat på en buss för att han buskörde och höll på att köra in i mig och Jossan och ropat många fina saker till cyklister som kör som förbannade idioter.

Stationen och svandammen är två ställen jag ofta kör vid men har börjat att undvika nu, för jag blir ett surkart när jag kör där. Hur är ni andra?

1 kommentar:

Cecilia sa...

Ha, ha...du och jag är nog rätt lika på den punkten. Fast jag är värst när jag kör bil...tycker alla andra kör som krattor :)
Kram!