fredag 22 augusti 2008

Aj i mammas hjärta!


Liten busa kom nyss ut ur sitt rum, helt hysteriskt rädd.
Hon satt i mitt knä i flera minuter och bara grät och sa att hon var dum i huvudet och ville inte berätta vad det var.
Tillslut kom det fram att hon hade drömt att hon plockade silverstjärnor med en silversked. Men sen kom alla stjärnor på en gång och det blev alldeles vitt och jätteläskigt!

För mig låter det som en jättemysig dröm men hon var verkligen vettskrämd!
Nu ligger hon med två lampor på i sitt rum och lyssnar på sagor med löftet att jag bär in henne till mig när jag ska sova..

Min lilla lilla krake!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hjärtegull då!!!!

Kram A

En häxa på Vift sa...

tur för Jossan att det finns sänglampor,sagor och en världens bästa mamma som pysslar om då mardrömmarna dyker upp. :)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

*ajjj* i hjärteroten!