onsdag 4 februari 2009

Lilla lilla vännen!


Jag ska göra ett inlägg om all mat jag älskar tänkte jag, och googlade på bilder med sökordet "mat".
Det går inte fortsätta den bloggen när det första man får upp är den här bilden.
Fyfan vad jag har det bra!
Vilken tråkig matlåda jag har idag tänkte jag imorse när jag packade ner pasta, pesto och paprika i en påse.
Men hur bortskämd och dum får man bli?
Att det ska behövas påminnelser för att få perspektiv på saker och ting. Titta på det här barnet från Kongo och sen på era barn. Visst har vi det bra?

4 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Så rätt så rätt.

Det blir inget på lördag för mig. Mår tjyvens. Får se om mirakel inträffar!

Kram

m sa...

Japp inget snack om saken!! Påminner mig själv ofta. Tack för tipset om återbruket- kanon grejor där. möblerna...gamla fina köksoffor för en pottstyver. köpte en 190 cm hylla för en femtilapp! tackar

syster A sa...

Åh AJ i hjärtat....Ja vi har det verkligen såå jäkla bra. Vi är världsföräldrar och det känns så bra.

*ångest över överflödet i David´s rum*

Kram A

Anonym sa...

It is at times when we see such images that we know just how lucky we are.