tisdag 10 februari 2009

Jeans..


I helgen var Josefin och jag på stan för att köpa ett par jeans åt henne.
In på Kappahl som låg närmast och plockade upp tre par jeans i hennes storlek.
Inte ett enda par kunde hon knäppa i midjan!!

För er som inte träffat Josefin irl kan jag meddela att hon är smal som en pinne!
Vad fan ger det för värderingar för en sex och ett halft åring att hon inte kan ha ett endaste par jeans!
Självklart finns det "adjustable waistband" och vem är det som ska kunna ha dessa och behöva spänna in dem ytterligare om jag får fråga?
En anorektisk sexåring?

Kappahl kan slänga sig i väggen, jag tänker inte handla där mer!

För er information så hittade vi ett par jättefina jeans på H&M med en glittrig liten Hello Kitty på bakfickan. :)

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

ja, det där med barnmodet har jag aldrig lyckats begripa mig på. För några år sen var jag på jakt efter vanliga mjukisbyxor till mina två små, främst sonen då han pga sin asperger har en mycket specifik klädsmak, men icke, fanns bara såna där baggy-jeans och sånt skulle han aldrig använda. Så det blev postorder då.
Sen tyckte jag det var jäkla sjukt att klädkedjorna sålde string-bikinis till småflickor. Va??? Småungar ska väl för tusan inte springa omkring i stringtrosor på stranden! Undrar lite hur de tänker, de inköpsansvariga egentligen....

syster A sa...

Tråkigt. Jag gillar Kapp Ahl´s kläder, tycker de har blivit mycket bättre. Just jeans-området har jag dock ingen erfarenhet av. Hello Kitty låter ju såååå vackert *s*!

Kramar A

Anonym sa...

Hallå!

Men Gud, hur är det möjligt? tycker det låter hemskt faktiskt, som sagt Jossan är ju precis som en tjej i hennes ålder ska vara :)
hur kan dessa byxor inte passa??
Har du skrivit till ansvariga på Kappahl om detta?
Kram Camilla