måndag 9 juni 2008

Helgen!


I helgen som gått har jag och mamma lekt småbarnsföräldrar. Syster och svåger skulle ha en romantisk helg på herrgård men pga sushi matförgiftning tillbringades helgen mest på herrgårdens toalett för stackars svåger.

Själv är jag på det klara med att vara tvåbarnsmamma inte är något för mig ;)
Det mesta har gått jättebra men det är tröttsamt som 17 med två så små barn, varav den ena är mer än lovligt busig.

Linnéa och jag sov tillsammans och första natten behagade lilla fröken att vara vaken mellan 00,30-04,00 men nästa natt gick som en dans!

Jossegosse kom upp på lördag kväll och så blev vi trebarnsföräldrar. Det var länge sedan jag skrev några Josseismer men här kommer två från gårdagen.

- Är det många herrar där mamma?
- Vardå?
- På herrgården där Hanna och Mats är?!
---------------------------------------------

Josefin sitter och känner på sina tänder
- Mamma, kan du visa mig var tandflatorna sitter?

3 kommentarer:

Anonym sa...

AJ LAV!!!!!! Jag kommer ALDRIG sluta förundras över denna ljuvliga dam *saknar*.

Kram A

Anonym sa...

Tittar och njuter igen, saknar min guddotter jättemycket!!!! Krama massor på lördag!

A

En häxa på Vift sa...

haha,va söt hon är!

Och ja, det är mycket jobb med att vara flerbarnsförälder, men inte fullt lika chockartat då man oftast skaffar dem en och en och hinner vänja sig vid rollen. :)
Snäll syster är du ialla fall som ställde upp som barnvakt åt syster och svåger.