måndag 14 september 2009

Tänk om man bara kunde sudda ut

Det är tyvärr så att vissa människor måste man ha i sitt liv, även om man för det mest mår piss av dem.
Jag har trots alla dess år fortfarande inte lärt mig hur jag ska göra för att inte ta åt mig. Blir sårad och arg och bitter.

Jag lirkar inte längre och tänker inte släta över och låta bli att säga saker som kan missuppfattas. Det missuppfattas med vilje och små saker från det förflutna dras fram och blir till stora saker.
Millimeterrättvisa ska det tydligen vara.

När växer folk upp? När ska man inse att man inte alltid kan sätta sig själv i första rummet? Tänk om jag bara kunde få sudda ut folk ur mitt liv som inte får mig att må bra.

3 kommentarer:

Anders sa...

Du får inte låta vederbörande bestämma hur du ska må. Säg till dig själv: "nej, hen ska INTE förstöra den här dagen".
Om det handlar om (x), så är det bra om man pratar om det man måste och inget annat, framför allt inget gammalt. Kram!

En häxa på Vift sa...

De flesta kan man faktiskt välja att sålla ut, vilket jag har fått göra för att kunna gå vidare i livet.
Men jag tycker Anders har mycket bra råd, DU är ju jättebra precis som du är och ska inte behöva gå på tå för att behaga andra.
Massa kramar

m sa...

Cissi! Sudda ut folk kan du visst göra, man måste få rensa i sitt liv och få välja det bästa. Om det finns folk som inte får dig att må bra välj bort dem el iallafall ha så lite som möjligt att göra med dem! Stå på dig, i detta fall får man vara självisk, det handlar ju om ditt liv! kram