torsdag 3 september 2009

Influensa och annat

Jag har inte varit orolig för influensan, det har dött flera människor av den "vanliga" influensan varje år förut.
Saken är ju bara att jag inte haft addison då.(jo det har jag men inte fult "utvecklad")Det får mig lite mer bekymrad. Inte för att jag tror att jag dör om jag får den, men iom att mitt immunförsvar inte finns så vill jag inte bli sjuk alls!

Jag fruktar den gång som blir den första jag blir sjuk, influensa, magsjuka, vilket som. Kommer jag ens att våga gå ut i vinter ;)
Att behöva trycka Josefin på mamma och pappa om vi har fått vinterkräkan och jag måste åka in akut. Pappa är inte piggelin och jag vill inte göra honom sjuk. Jossans pappa är diabetiker så han är inte något alternativ heller.

Possitiva tankar jag har idag! Haha! Läste en grej på nätet idag, att ca 50 personer per miljon innevånare får/har addison. Vi är inte så många.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå! Är oxå skraj för den jäkla influensan. Tillhör ju oxå en av riskgrupperna just nu + att jag åker massor av kommunalt varje dag. Uscha uscha uscha! Det är bara att hoppas på att man klarar sig tills det är dags för vaccination. Frågan är om det är säkert att ta den ...som sagt suck det är obehagligt som attan. :( Stor kram till dig från mig

/Lena från Accenture men det visste du nog redan :o)