lördag 6 december 2008

Blääää

Neggoinläggsvarning!!!

Jag mår piss. Deppig, ilsk, inget tålamod, ont och både ont i magen och i magen.
Känns som om jag har magkatarr på gång. Kan inte sova. Skittrött.
Är rädd att något ska gå fel. Jag har haft den känslan i flera veckor och nu när jag träffade psychodoktor numero uno känns det värre.
Jag vill ju det här, varför känns det så svårt och jobbigt då?

En person från mitt förflutna gör även saken ännu värre genom att vara totalt oförstående och oempatisk.

Hade dock en jättemysig tjejkväll igår som piggade upp tillfälligt. Samtal från en annan person är glimmrande stunder i det mörker som är mitt sinne just nu.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar den största kramen jag bara kan!!! Kommer att tänka på dig de kommande dagarna också!

En häxa på Vift sa...

tror det är naturligt att känna som du gör för det ÄR ett jättesteg! Jag var ju själv säker på att jag inte ville ha fler barn, var steriliserad sen flera år tillbaka och ändå kändes det hårt att ta bort _möjligheten_ genom hysterektomin, och då behövs det inte så stor empatisk förmåga att se varför detta då måste vara än jävligare för dig. Det är nog helt enkelt en sorgeprocess du måste gå igenom och försöka bita dig fast vid att din livskvalitet kommer öka avsevärt när du slipper den ständiga värken.
Håll ut vännen, det är snart över och det blir lättare att le och vara glad när inte magen känns som den ska sprängas i bitar var och varannan dag.
Kramar

Anonym sa...

It's going to be a tough week but we sometimes in life have to endure the pain to reach the happiness.

Don't worry about Psychodoctor. She is probably a sad lonely person who likes to think she is tough, she probably lives in the woods with foxes and pixies and they all throw nuts at her for being so wierd.

Just relax, think about the days to you leave hospital rather than the time you are in there for, think about Christmas Day, think about the great times ahead.

Sleep as much as you can, the time will go quicker if you occupy yourself and of course think of the family that love ans support you.

Failing that think of NKOTB :)

Will call you before tomorrow.

x

Anonym sa...

hej cissi!!vet inte vad jag ska riktigt säga men det e väl ganska naturligt att känna oro,rädsla ,hopp o förtvivlan i en sån situation som du är i nu!!!skickar massa styrke kramar till dig:)kram jannika

Anonym sa...

Japp, då rycker vi upp oss lite! :D Visuallisera älvirna och rävarna som kastar nötter och försök sedan att vara deppig ;) Allt kommer bli sååå bra. VVÄgen dit kommer vara jobbig och 'aj aj' men sen är det en dans på rosor! (med drömkavaljeren :O )
Paaaaa

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej, som jag sa i vårat samtal på telefon så är det svårt att veta vad man skall säga. Förrutom det uppenbara förstås!

Hoppas mystjej-lilljulafton imorgon också får dig att må lite bättre!

Stor stor kram från mig!

Puss!

(det är bra att du kan skriva av dig och få ord på det tänker och känner!)

syster A sa...

Massor med kramar kommer här. Vi se i morrn, så mys.

Kram A

Anonym sa...

Tror det är känslor som hör till!! Känns så väl igen, *kramar om* Håll ut och kom i håg... Det kommer ljusare dagar!

Katrin sa...

Skickar en stor och varm cyberkram! Tänker mycket på dig!