onsdag 14 december 2011

Nytt försök

Idag har jag varit hos Bästa gyn. Vi har diskuterat mycket, tittat igenom lite av vad som jag har provat genom åren.
Vid sista MR så såg dem lyfmkörtlar, i sig inget konstigt men en av dem var svullen och det är inte alls ovanligt att endo växer i dem.

Vid undersökning hade jag tokont i "högra örat" av slidan, där de sydde ihop efter hysterektomin. Vid ultraljud visade det sig att där jag hade ont var slidväggen över 1 cm tjockare än på andra sidan.

Efter nyår ska jag prova en ny sak, att man söver mig och sprutar in provera direkt in i det ömma området. Detta kan man göra ungefär var tredje månad.
Hjälper inte det så får de nog gå in och köra en "once over".
Verkligen kolla i varenda vrå och skrymlse!

Jag ska trappa ner på Lyrican och sen sluta. Den hjälper inte mot det onda, bara ger mig onda biverkningar.

To be continued..

1 kommentar:

mia1973 sa...

Hej!
Jag blir både ledsen o glad när jag läser dina rader. Spännande med proveragrejen, men jobbigt att du fått sådana svullnader. Eller om det är endo som växer. Eller vad det nu än kan vara. Det där var en ny grej, som jag inte hört talas om, att spruta in direkt. Det ska bli intresant att höra hur det går... Hoppas verkligen att det går bra :)

Synd att lyrican inte fungerade, men det är ju så med dessa mediciner. Har du testat den jag testade - sensaval?? Den sa smärtläkaren skulle vara bra för smärtor som har med inre organ att göra, hon tyckte den var bättre än lyrican. Men den funkade inte på mig, så det blir kanske lyrica nästa gång.

Nåja, hoppas ändå att du har det bra!

Kram Mia