söndag 13 november 2011

Saker jag fått höra

som får mig irriterad och arg om endometrios.

- jag kan inte tänka mig hur det är att ha mensvärk hela tiden.(endovärk är INTE sm mensvärk)
- åh vad skönt, du slipper mensen(när jag var i falskt klimakterium. vill gärna ha mens före det skitonda)
- är du gravid? (nej bara svullen i magen av ont och mediciner din dumma idiot som jag inte ens känner)
- killar måste ju tycka det är skönt att dejta dig som inte har något kvar, de behöver ju inte oroa sig för att du blir gravid eller att du vill ha fler barn. (om min hysterektomi)

Ibland önskar jag att människor tänkte efter både två och tre gånger innan de öppnade munnen. Jag skulle ge allt i världen för att bara vara en vanlig tjej med vanlig mensvärk varje månad. Det tar så mycket på psyket och kroppen att vara som jag är nu.

Fyll på med alla dumma saker ni fått höra, det finns säkert många många..

8 kommentarer:

syster A sa...

Jag har inte hört några dumma saker (än...), mer okunskap.

Dumma dumma sjukdom och dumma dumma idoiter som kläcker ur sig igentomtänkta saker.

KRAM

mia1973 sa...

Alltså....jag kan bara instämma. Tyvärr alltså. Det är ju såååå sjukt att man baxnar, men tyvärr vanliga fraser bland oss. Alla kommentarer är klockrena som jag också fått. Dock inte den om hysterektomin, men "skönt att slippa blöda för din kille då alltså"...jo men visst, eller vad?? Vad ska man säga till alla égentligen. Bra skrivet!!

Kram Mia

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Idioter finns det gott om, likaså många med okunskap och brist på empati.

KRAM!

Anonym sa...

Hej vännen!

Ja, konstigt att inte folk kan tänka efter före de öppnar munnen med idiotiska kommentarer.
Hoppas du får må mkt bättre inom en snar framtid.

Kram Camilla

skruttet sa...

Jag fick höra att Endo bara drabbar kvinnor i 40 är åldern... Så mitt onda kunde inte bero på det. Har fått höra mycket mer men detta var nog bland det dummaste jag fått höra!

Dean sa...

Hur kan någon titta någonsin bortom hjärta för någon att älska? Fysisk skönhet varar ett ögonblick. Verklig kärlek varar för evigt.

Anonym sa...

hej!
finns det någon möjlighet att få miala dig privat? kontakta mig på tantmix@spray.se isåfall. tacksam!

Anonym sa...

Varför? Kan inte alla människor visa lite empati i världen?! Och om dem som slängde ut sig idiotkommentarerna försökte visa det så var det ju ett dåligt försök ;( jag älskar dig!

Jossebus <3