torsdag 22 april 2010

Gnäll gnäll gnäll

Känner mig förbisedd och nedvärderad.
På fm idag ringde den sköterska jag pratade med igår. Hon har nu pratat med min doktor(som inte ens kan avvara fem minuter själv för att slå mig en signal).
Hon har inga förslag på vad det kan vara för fel på mig och vill inte ge sig på gissningar.
Jag ska få en telefontid, om TRE VECKOR!

Vill jag träffa min läkare så får jag vänta tills juli/augusti när hon har tid!!

Jaha, säger jag. Vad ska jag göra då? Fortsätta med min dubbla dos i flera veckor eller månader till? Jag som knappt fått höja min egen dos mer än två dagar förut på eget bevåg.
Allt detta bara för att mina prover var normala. Men vad ska jag göra då? Gå och må piss och vara trött och svullna upp mer och mer? Sköterskan har inga svar.

Sköterskan säger igen att blir jag dålig så får jag vända mig till vårdcentralen. Jag trodde att det var på metabolmottagningen jag hade mig hjälp men tydligen inte.

Känner bara för att gräva ner mig och gråta ut alla tårar som hängt i mina ögon hela dagen. Fan vad man kan tycka synd om sig själv ibland. Patetiskt!

6 kommentarer:

syster A sa...

Kram vännen! Säger mer på msn.

Drömlägenheten/Caroline sa...

För det första är du inte det minsta patetisk. DU är värdefull och jag blir bara förbannad av hur du blir behandlad.
Skickad till vc för att göra vad? Bli tillbakaskickad eller?

MEGASTORA jättevarma kramar!

Karina författar sa...

Jag finner inga ord. Men tyvärr är det ofta så att man måste ställa sin egen diagnos innan man ringer sjukhuset. Tragiskt, men så är det allt för ofta.

Jag hoppas verkligen att du snart mår bättre.

kram!

Anonym sa...

Hej vännen!

Du är verkligen ingen gnällis ju...
Hoppas verkligen du får bra hjälp snart och att du känner dig piggare!

Kram Camilla

Anonym sa...

vad e det för jäkla sätt de behandlar dig!!?????:(usch fy grrrrr!!!!!!!o patetisk e du väl inte!??du känner ju din kropp bäst!!!skickar många styrke kramar!!!!jannika

Pia sa...

Hittade till din blogg idag, alltid skönt att läsa om andra med liknande problem. Har själv inte Addison, men det känns så för jag mår hemskt. Har stångats med sjukvården jag också och dom är inte så mycket till hjälp.
Äter kortison, men behöver trappa ner och det funkar inte, men samtidigt vill man inte gå upp i vikt och få alla dessa biverkningar.
Så du lider fortfarande av trötthet alltså, det är hemskt att aldrig kunna veta hur ens dagar ser ut.

Pia
www.volpinomatte.blogg.se