måndag 30 maj 2011

Otillräcklig





Ibland känner jag mig så otillräcklig. När jag tänker på mina somrar jag hade som barn och tonåring med familjen. Vi kuskade land och rike runt i husvagn, på orientering och jag har sett alla landskap som finns i Sverige!
Vad som kändes som en hel sommmar åkte vi omkring bland alla fjordar i Norge och det var bland det vackraste som jag har sett.

Jag kommer inte kunna visa allt detta för Josefin. Jag har ingen att åka på dessa resor med, jag har inget körkort eller bil så jag kan åka någonstans.
Det känns som om jag berövar Josefin på en stor del av hennes barndom när jag inte kan visa henne detta. Visst åker vi till Stockholm varje år och går på olika museeúm men hur kul blir det år efter år.

Jag ska jobba hårdare och spara mer pengar så kanske vi kan tågluffa runt norden nästa sommmar, bus och jag!

2 kommentarer:

syster A sa...

Nej nej nej säger jag. Lägg genast ner alla sådana tankar. Du är den bästa mamman Jossan kan ha! Släpp genast och på en gång sådana tankar.

HUR man än beter sig som mamma (förälder) känner man sig till och från otillräcklig. Jossan har det superbra som ni har. Det syns lång väg.

Torpet finns ALLTID för er, glöm inte det. Kanske inte så superspännande men ett andningshål med kossorna utanför grinden.

KRAAAAAAAAAM

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Men vännen vilka tankar du har!

Alla har vi olika förutsättningar ekonomiskt, och det du ger Jossan är en fin uppväxt med en trygg mamma som alltid finns på samma plats. Du ger henne en fin uppfostran och du ger henne så mycket kärlek. Jag tror inte ett ögonblick att Jossan skulle känna så som du tror!

KRAM på dig!