måndag 31 januari 2011

Hur förbannat svårt ska det vara?

Att få en tre dagar på raken utan ont i magen!
Det är bara veckor sedan jag opererades och nu har jag haft så ont i 24 timmar att jag knappt sovit och är så trött och har så ont i kroppen.

Jag tror inte att det är lätt för "vanliga smärtfria" människor att förstå hur det känns. Vi med svår endometrios, iallafall jag, klarar inte av att träna, dansa ute en kväll, gå på stan i mer än några timmar.
Sen kommer "baksmällan" och resten av dagen får spenderas på soffan/sängen full med smärtstillande.

Det är inte alltid jag låter mig hindras av endon, eller går omkring och vara ledsen eller förbannad. Detta är så mitt liv ÄR, det vet jag, men ibland blir jag så trött och less och vill bara byta kropp eller vara tokledsen.

7 kommentarer:

syster A sa...

Jävla skit.....förstår dig till fullo och håller med.

Dumma dumma endometrios. Varken du eller jag VILL ju vara vår sjukdom, men ibland styr den så förbaskat mycket.

Massor med kramar A ♥

En häxa på Vift sa...

usch va jobbigt, önskar att du hade sluppit det där eländet efter hysterektomin.

Massa kramar till dig vännen

Maria sa...

Kramar till dig vännen!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Orättvist, orättvist, orättvist som fan!

Stora stora kramar. Ta hand om dig och ta inte på dig för mycket att göra.

Kram

Anonym sa...

Hallå!

Ja, för jäkligt rent ut sagt att du ska behöva ha så ont :(
Önskar verkligen att du kunde slippa den ständiga smärtan.

Kram Camilla

Skruttet sa...

Kära kära endosyster!! Mitt hjärta gråter när jag läser om din smärta! Känner sååå väl igen det du skriver... att inte kunna göra, fast man såå gärna vill =/ Jag mår inte heller helt bra, trots radikalop för några år sedan, men mycket bättre iaf, men när skoven kommer så blir man lessen, arg, förtvivlad.... Listan kan göras lång... Varma, helande Änglakramar från endosyster Skruttet

Anna m V & E sa...

Det är för j-vligt rent ut sagt!
kram