tisdag 16 november 2010

Grannar..

Jag har haft problem med min nyaste granne, ca 22 bast med baggy jeans och yllemössa på sig 24 timmar om dygnet.(nej jag är iiinte fördomsfull alls)
Han spelar musik i tid och otid, så högt att det inte behövt vara en vägg mellan oss alls.. Hans bas är något som Hifklubben skulle gå igång på.
M a o, Cecilia iiinte nöjd granne.
Jag har knackat på mer än tre och fyra gånger och varje gång är han lika oförstående att han stör och lovar att dra ner. (Sist jag ringde på var jag så arg att hjärtat höll på att hoppa ur bröstet på mig, jag bankade i väggen för att han skulle fatta..igen! och jag sa "jag vet inte om du är dum, döv eller både och")

Ringt till styrelsen fler ggr som nu hade lagt en lapp i grannens brevlåda om att så får man inte bete sig och varning om vad som kan hända om han fortsätter.
Vad gör yllemössan då? Jo han får sin PAPPA att ringa styrelsen och pappan berättar att hans son aldrig har stört någon och aldrig spelar hög musik osv osv.
Hans mamma hade faktiskt varit här och inte hört någonting. Som om han skulle spela tokhög tecnomusik inför sin mamma..

Jag tror jag smäller av!
Fortsättning följer, styrelsen har bett mig ringa på en gång om han börjar igen så får vi se vad som händer då. *moahhaaaaaahaa*

5 kommentarer:

Anonym sa...

men jösses!!!jobbigt!!!men stå på dig!!!!kram jannika

syster A sa...

Men vad f-n....!!!! Stackars lilla bortskämda ungjävel, grrrrr.

Säger också stå på dig!!

Kram A

En häxa på Vift sa...

Ja, håller med ovanstående... jösses.
Spela in oljudet nästa gång, helst med kameran så du kan rikta kameran mot väggen och gå närmare så det verkligen illustreras hur det låter och var det låter ifrån.
Vete tusan om jag inte skulle köra dolda kameran variant också när jag knackade på dörren, det lär ju höras var musiken kommer ifrån när han öppnar om inte annat.
Svårt att säga Nääääääääää, det var inte jag, om det finns bevis, liksom.
Inte för att det skulle hålla som bevis rent juridiskt men det brukar räcka för bostads-styrelser.

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Men lilla lilla mammas pojke då.... grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kram!

www.volpinomatte.se sa...

Tänk vad fort trivseln kan bli vantrivsel om man får fel grannar. Själv hade jag problem flera år med min närmsta granne som både hade fester och sålde knark. Det var sånt spring i trappen på nätterna och en gång när jag kom ut ur lägenheten, låg en knarkare och sov bakom dörren.

Nu har han flyttat och det är så lugnt nu.
Pinsamt att hans pappa behöver ringa åt honom, men stå på dig, du verkar ju ha styrelsen bakom dig.
Glöm inte skriva hur det går. :-)
Lycka till!