lördag 12 december 2009

Josefins saga

Jag vaknade i ett spökhus. Jag öppnade en kista och så låg det en vampyr i. Han vaknade! Han skrämde mig, han kom upp och hade läskiga tänder.
Sedan kom det en häxa bakom min rygg.
- Vill du att jag ska bjuda dig på kokta maskar, frågade häxan med knarrig röst.
- Det det..är bra tack, stammade jag.

Jag gick in i ett rum där det stod en bokhylla. Jag öppnade en bok som hade brun päls på utsidan. Då började boken röra på sig och det kom ett ansikte ur boken som sa rraaaoooowwrr!
- Jag heter Morre, sa boken. Vad vill du?
- Jag vill bara hitta min pappa trollkarlen. Han är på andra sidan dörren.
- Öppna du, sa Morre.

Jag öppnade dörren men ingen var där.

Jag vaknade ur min säng.
När jag åt frukost sa jag till min mammma;
- Du jag drömde en konstig dröm, att jag vaknade i ett spökhus. Jag träffade en bok som heter Morre.
- Du har livliga fantasier, sa mamma.

Snipp snapp slut!
(nej Josefin tar inte alls efter sin mamma och blir påverkad av Harry Potter och Twilight) :D

Inga kommentarer: