fredag 24 april 2009

När blir man vuxen egentligen?

Jag fyller 35 i höst och jag känner mig på få sätt vuxen. Jag minns att jag tänkte mycket på det när jag fyllde 18, shit snart kommer jag bli vuxen!Nu är jag ju myndig! Likadant när jag var gravid, nu var det dax!

Jag ser folk på stan med stadiga eccoskor och beiga kappor/rockar som ser lite trista ut och tänker att de är min bild av vuxna,dvs vuxna ser ut och är tråkiga. Sådan vill ju inte jag vara!
Jag vill fortfarande klä mig i rosa, ha tofsar som pippi, och flamsa och fåna mig med Jossebus!

Mina små "vuxen" steg är tex att jag har inte lika stort intresse för MTV galan, jag vet inte på en gång vem som sjunger senaste hitsen,jag kan gå osminkad i mysbyxor med moln på till affären, och ibland köper jag ekonomipack.
Visst har jag mer ansvarsfull med olika saker men den där vuxenkänslan som jag väntat på så länge kommer nog inte komma.

3 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Ibland känns det som att man "leker" vuxen. Att man väntar på att bli det, att man komemr att märka det då. Men jag tror att alla oavsett ålder känner sig yngre än man är.

Att vara vuxen kan också vara att gå till ica i molnmysisar (love you!!!) och strunta i att man ser flottig ut i håret och osminkad!

De där "tråkiga" beiga är nopg den skaran som inte vågar släppa loss!

Imorrn släpper i alla fall vi loss och har mys här! Skall du sova kvar?

kram!

En häxa på Vift sa...

Vuxen för mig är att ta ansvar. Man behöver ju inte bli gammal och tråkig för att man blir vuxen inte!
Så jag säger som så, man blir inte äldre än man känner sig. :)

Och ja, jag klär mig fortfarande i rosa om jag vill och kan sätta upp håret i både tofsar och flätor om jag känner för det. :)

Charlotte sa...

känner igen mig i mångt och mycket. Brukar sjunga Mamma Mia med ett gäng tjejer i bilen på väg till balett eller kör. Jag tycker det är lika roligt som de som är 4-8 år... Och tofsar och flätor är självklart! Iallafall innan jag klippte mig ;)

Kul att du hitttade in till mig förresten! :)