onsdag 17 december 2008

Svengelska..

Åh vad det skär i mina öron och kan låta så pinsamt. Jag tittade på finalen i Bonde söker fru och han äldsta boden med tjej ska åka till Skottland. "jag har ju varit i London och Egypten och bara pratat engelska" säger han.
Nästa klipp får man se när han pratar i telefon och säger
- Ok, then commer vi downstairs!

Minns en annan gång när jag och kompis A var på båtkryssning och pratade med de irländska killarna i bandet. En ganska packad kille kommer fram och pratar med oss när han inser att det är bandet vi pratar med. Han vänder sig mot Tony och säger
- I did not thought that you were the player man(fast fonetiskt sa han "aj diid nått fåt dät ju vör de plajer män")

Det är ju bra att de försöker men jag blir så generad å deras vägnar! En av de bästa som finns är ju denna;

En svensk och en Irländare träffas för första gången.

- You're not English are you?

- No, I'm from Ireland.

- Yes, I thought i could tell from your R:s

Irländaren undrade nog hur sjutton detta kunde framgå av utseendet på hans häck...

3 kommentarer:

m sa...

Hahahaha! Det märks att du är rastlös!

syster A sa...

Kompis A minns :)! Kära nån!!

Kramar A

En häxa på Vift sa...

haha, guld! arse.... *s*